Ut med det sjuka!

2012-02-28 | 12:31:12 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Jag är i full gång med att städa ut det sjuka, för finns det nångång man uppskattar att det är rent extra mycket så är det ju efter sjukdomar. Sovrummet blir liksom unket och instängt så nu har sängen fått nya kläder och vi har haft fönstret öppet för vädring. Underbart! Solen tittar fram och morgonens regn är som bortblåst, jag bara måste ut och gå känner jag. Emilia ligger på vår säng och vilar middag, det märks att hon behöver det nu när hon är sjuk men det är lika tydligt hur det "straffar" sig på kvällen. Jag lämnar mina sjuklingar hemma och går en tur alldeles själv, skönt att få rensa skallen och inte behöva tänka på nått. Bra sätt att spendera min lediga dag!

Jag är otroligt vädrekänslig om man kan kalla sig det. Mitt humör och mående skiftar nått fruktansvärt beroende på vad det är för väder. Nu de senaste dagarna har jag verkligen samlat på mig krafter och ork och känner mig faktiskt lyckligare än på länge. Både kropp och själ påverkas och jag känner mig "frisk" för första gången på jag vet inte hur länge...


Från i helgen när solen värmde så skönt! Såhär vill jag spendera våren och jag längtar efter soliga dagar då man slipper vinterjackan.