Måndag!

2012-04-23 | 17:10:31 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Tar en paus här innan det är middagsdags och annat bestyr. Det var en pärs att komma från dagis idag men nu är vi hemma och har blåst såpbubblor på vägen. Det var jättekul tills vi skulle gå hem och det känns just nu som att allt är en strid, jag försöker välja mina fighter med henne men allt ska göras tvärt emot vad jag säger och bråk är bara förnamnet. Det är förstås en fas (hoppas jag?) så det är bara att intala sig att det är för en kort period. Vi njuter såklart alla bra stunder och de är garanterat övervägande. Men det är inte alltid så lätt i stunden när det är öronbedövande skrik och trots till max.

 

Vi har haft en mysig helg som jag fortfarande lever på. Alla vackra vårtecken gör mig så glad nu! Ute blommar träden och jag verkligen känner att värmen snart är här. Vi har gått och tittat på de fina träden jag och Emilia och hon blev fascinerad:) Nu är det dags för kvällsmat och sedan tar vi kanske en tur ut igen om vi orkar. Skulle behöva handla lite då både morötter (Emilias favvo) och annat är slut.

 

Såhär såg det ut när vi gick hemåt förut.