Godmorgon mitt i veckan.

2011-09-28 | 10:05:16 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Gillar att det redan är onsdag! Snart helg igen:)

Idag har vi haft en blandad morgon. Började helt perfekt med en glad Emilia som vaknade efter att jag gjort mig iordning:) Det är svårt att få tid till det annars, så jag går gärna upp tidigt för att hinna fixa mig i min egen takt utan en busunge som klänger på mig eller bara tycker att jag är världens tråkigaste.

Humöret vände dock rätt snabbt och har bjudit på en hel del gråt, skrik och gnäll. Hon kastar sig på golvet om hon inte får sin vilja igenom och ett annat alternativ är att ställa sig framför spegeln när man är ledsen. För då blir ju världen ÄNNU hemskare och krokodiltårarna rullar nerför kinderna. Jag är inte speciellt daltig som mamma och tycker inte man kan vika sig efter allt bara för att hon blir arg... Självklart är det lite frustrerande men jag vet att det gör henne mer gott än ont att jag inte ger med mig.

Väl på dagis var allt frid och fröjd, men varnade fröknarna ändå. Vi får se hur humöret är i eftermiddag. Jag är glad, om än lite trött men nu börjar strax min jobbdag!