Ensamstund...

2011-01-05 | 20:03:22 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Jag har precis varit inne hos en liten busunge som gör allt annat än att sova just nu. Men efter att ha stoppat tillbaka täcke och kudde i respektive fodral (vet inte hur hon lyckas) har jag nu bäddat ner henne med en nalle i vardera hand igen. När jag tog upp henne för en liten kram nickade hon bestämt mot skötbordet och ville förstås ha en ny blöja, älskade unge! Det är lite skönt att hon vi börjar förstå varandra mer och mer. Hon pekar och gör gester och jag frågar och får ofta svar i form av ett kort "ja" om jag prickar rätt. Uteslutningsmetoden är annars ett bra sätt att så småningom komma på vad som önskas:).

Christian är iväg och fixar nån jobbgrej och jag sitter med vardagrummet fullt av ljus och bara myser i tystnaden. Gjorde förresten riktigt god mat tidigare, det blev laxfiléer i ugn som jag gnuggat med pressat vitlök och lagt färsk timjan över. Överbliven kokt potatis som stektes på lite (uppvärmd potatis äts annars inte upp här, det duger inte ens åt Emilia) men stekt blir det väldigt gott. Blåbär- och hallonpaj till efterrätt, det var egentligen det jag ville komma till, så nu sitter jag här lite väl mätt i magen och väntar på bättre tider:).

Nu sover i alla fall Emilia för det är knäpptyst och vi ska se Inception strax!