Working monday!

2011-02-28 | 12:13:41 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu är jag tillbaka på jobbet igen!
Och det känns rätt skönt faktiskt. Framförallt för att jag vet att Emilia har så kul på dagis, betydliget roligare än hemma kan jag tro. Hon är visserligen snorig och lite hostig fortfarande men inget hon mår dåligt av. Hon välling-vägrade igår vid nattningen och jag tänkte att det skulle bli en cirkusnatt med diverse konstiga aktiviteter. Men hon somnade utan välling och sov sig genom natten till ca 8.30. Mammas tjej!

Igår kväll tittade vi på filmen Life as we know it. Det blev en del tårar för min del, inget oväntat men jag fattar inte varför jag jämt gråter, till allt! Filmen har både sina sorliga och komiska episoder och jag grät mig genom alla:) Definitivt sevärd! Och en stor anledning till att vi inte kunde hålla oss från att smyga in till Emilia sent igår kväll innan vi skulle sova. Vi saknade vår lilla skatt nått otroligt och filmen väckte dom känslorna till max.

Jag sitter här och är täppt och snorig om vartannat, hatar förkylning... Men hoppas det snart går över och att vi blir immuna mot alla skit som kan tänkas komma från dagis. Vi ska kurera oss riktigt ordentligt och näst på inköpslistan står nån örtblandning som svärmor tipsade om och som tydligen är dunder mot allt!