Vad ska jag hitta på?

2011-02-13 | 14:46:23 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag är så rastlös. Vi har varit ute och gått, varit på stan och nu sover Emilia så jag har inte mycket till val än att stanna där jag är. Slötittar på Livet på BB och gråter en skvätt av glädje när det föds barn, jag ser fram emot den dagen då jag förhoppningsvis kommer få vara med om det igen:) Men tills dess glädjs jag för andra!

Vi tog som sagt en vända på stan där vi mötte upp Josefine och Theo. Fick med mig både strumpor och strumbyxor så nu ska vi väl klara oss ett tag. C är fortfarande i Stockholm men kommer väl så småningom, jag är inte van att vara ensam så nu har jag gjort alla hemmasysslor flera gånger om och bara letar efter sätt att spendera min "egentid". Det är konstigt det där, att jag bara uppskattar det när den är självvald, nu vill jag bara ha sällskap!

Veckan kommer förmodligen också innebära en hel del dö-tid för mig. Jag jobbar kväll två av tre dagar och är ledig torsdag-fredag. Samtidigt har ju Emilia fortfarande inskolning på dagis så jag vill inte låta henne vara hemma med mig hela dagarna. Det skulle känns som att förstöra lite för henne, jag tror det är viktigt att hon får komma in i det ordentligt först.