Torsdag kväll.

2011-02-10 | 20:17:51 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Jag har en dov huvudvärk som inte vill ge med sig. Men nu har vi avklarat middagen och jag ska strax ge mig på att plocka och fixa i hemmet inför helgen. Det är så trist att behöva städa på helgerna så jag gör det gärna innan för att spara på den dyrbara tiden vi har tillsammans då. Jag har pillat och styrt och planterat mina blommor, tänt ljus och skulle behöva dammsuga och damma lite.

Emilia sover sen nån timme och var hur trött som helst. Först en förmiddag på dagis, vilket innebär massa nya intryck och sedan en sväng på stan med mig där hon dessutom fick gå alldeles själv inne bland butikerna. Det tar på krafterna och lilla hjärtat var arg och ville inget annat än att sova när det började närma sig vällingtime.

På tal om dagis förresten, så spenderade busungen sin första ensamma dag där och har bland annat ätit med fröknarna. Det hade gått jättebra och hon fick beröm för att vara så självständig:) Imorgon ska hon även sova på dagis och det vet jag inte riktigt om jag tror på, haha! Hon har så svårt att koppla av när det finns saker runt omkring som stör, och när man då ska försöka få en hel hög med 1,5-åringar att somna tillsammans och någorlunda samtidigt kan det bli spännande. Det är väl en vanesak men jag misstänker att det krävs lite träning för att få den damen att ligga ner på beställning...

Nu är det dags att sätta igång om jag komma i säng i rimlig tid, och det behövs för imorgon är det jobb igen och jag vill vara pigg!