Lugnet efter stormen.

2011-02-17 | 17:59:17 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Tokiga ungen sover redan! Det har mest varit gnäll och gråt sista timmen här och det är inte värt att tvinga henne till att vara vaken när hon är så uppenbart slut i hela kroppen. Så under vällingen gick ögonen i kors men hon höll sig med nöd och näppe.

Vi har busat massor och farbror Grimma kom och hälsade på och det gillar Emilia alltid! Nu proppade jag precis tvättmaskinen full och så blir det förstås det vanliga kvällsplocket som är lönlöst att bemöda sig med innan lilla älsklingen sover:) På tal om kläder så tvättar jag så otroligt mycket mer nu än när vi gick hemma om dagarna. Det är såklart svårare att hålla alla barnen rena och "fina" på dagis och det är helt förståligt, men det går åt en hel del mer kläder nu och vi behöver köpa lite mer mjukisplagg. Jag skulle aldrig sätta på Emilia ett par hårda jeans eller något obekvämt men jag menar att vissa kläder tål ju att slitas på mer och då behöver det inte göra så mycket om man får lite matfläckar som inte går bort eller färg som blivit Emilias favorit att syssla med.

Jag har även hunnit prata med allergimottagningen under eftermiddagen. Dagis vill gärna ha intyg på Emilias allergier för att ge till dom som lagar maten. Det var dock lättare sagt än gjort... Tydligen kan dagis inte kräva nån form av skriftligt intyg på detta utan ska lita på föräldrarna, och det kan jag i och för sig hålla med om till fullo. Men sjukhuset ville alltså inte skriva nått intyg (av ren principsak kändes det som) eftersom landstiget och Norrköping kommun tydligen har någon överenskommelse om att just detta inte ska behövas. Skriv ut ett jäkla intyg bara, kände väl jag men nu ska jag istället försklara det här på dagis imorgon... Vi har nu fått en återbesökstid på allergimottagningen och ska dit i mars för att följa upp Emilias allergier. Det ska bli skönt att få komma dit eftersom vi inte kommit till nått helt bra resultat än. Ofta går det långa perioder utan problem men rätt var det är blossar det upp utslag och kli på hela kroppen. Stackars liten, det är så jobbigt när jag ser att hon kliar och för det mesta river hon sönder sig i sömnen... Men jag är glad att vi endå kommit såhär långt, för usch såna problem hon hade när hon var bebis!

Oj, det blev lite av varje i det här inlägget men nu ska jag hoppa i mjukisarna och inte röra mig från soffan på ett bra tag:)