Fredag!

2011-02-04 | 10:28:56 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Fredagskänslan har väl inte riktigt infunnit sig än, kan bero på att jag sitter på jobbet och gäspar. Den här veckan har tagit alla mina krafter, när jag kommer hem på eftermiddagarna är jag helt slut och vill helst bara sova. Vad är det med mig? Hoppas det är en vanesak och att jag piggnar till för det här går ju inte. Tanken är att man ska vara pigg och glad när man kommer hem så lilla busfröet har en rolig mamma att umgås med...

Igår efter jobbet kom jag hem till en trött tjej som sovstrejkat hela dagen, fick henne dock att sova en stund på eftermiddagen, blir lite tokigt att somna så sent men känner att det är bättre än inget. Hon somnade och jag powernapade en kvart i soffan innan jag tog en fika på stan med Kajsa. Hon hade med sig en Pippi-film till Emilia, sen kom Karin och även hon hade köpt saker till oss. Vet inte vad vi gjort för att förtjäna presenter såhär en helt vanlig dag men det är ju alltid uppskattat. Filmen åkte på direkt när vi kom hem och redan när hon såg fodralet sa hon "Titti"! Hon satt som klistrad en stund men 20 min senare vaknade myrorna i brallan och vi insåg att det var dags att hitta på nått annat.

Lika jobbigt som vanligt var det att gå upp imorse när dom andra korvarna fortfarande låg och snusade. Blev inte lättare av att det var halv snöstorm direkt. Nej, nu är det dags för vår!