Ett nytt kapitel.

2011-02-08 | 13:05:19 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag kände ett jobbigt illamående redan imorse men vi tog oss iväg till dagis och jag härdade ut. Det släppte dock inte när jag kom hem och jag har varit kallsvettig och kännt mig konstig hela dagen hittills så jobbet fick jag faktiskt hoppa över. Tvivlar starkt på magsjuka med jag tar inga risker, hoppas dock på att vara som vanligt imorgon igen.

Vi har ju som sagt klarat av första inskolningsdagen på dagis. Och barnen började lite försynt titta på varandra och på omgivningen. Nån stund senare var det sju helvilda barn som utforskade sin nya "förvaringsplats". Emilia ville gärna sitta i knät eller ha mamma och pappa med sig när hon gick omkring till en början men sen var vi inte värda allför mycket:) Hon gjorde klart för fröknarna direkt att hon var matfrisk och på frukstunden satt hon helst brevid frukskålen så hon kunde ta mer, det är min tjej det!

Hon somnade nästan på hemvägen men efter lite mat i magen slocknade hon snabbt och sover fortfarande. Lite skönt eftersom jag inte mår helt hundra. Ikväll får jag inte glömma att förbereda väskan med extrakläder vi ha med till dagis. Bara för att vi inte hade några med oss idag så hällde hon ett stort glas vatten över hela sig. Men jag hade ett par strumpbyxor i skötväskan som fick duga även om det inte var den snyggaste kombon:) Nu ska jag fortsätta vila mig med en bok under täcket i soffan...

Finisar på väg hem från första dagis-dagen! Hon är så glad när hon får gå själv. Ser lite jobbigt ut med alla kläder med hennes glädjetjut säger annat.