Tillbaka på jobbet!

2011-08-01 | 15:55:23 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu är lata, sköna semesterdagar över på ett bra tag! Tillbaka på jobbet igen med andra ord och det tar fasen inte lång stund innan man är inne i rutinen igen. Det kändes inget vidare att lämna skrutta på dagis idag, egoisten i mig vill ha henne hemma och få mysa hela dagarna. Men dagis är så himla roligt för henne och hon blev helt tokig imorse när jag berättade att hon skulle gå dit idag. Vi skippade vagnen och Emilia gick hela biten (inte så långt dock) själv. En kompis från vårt vanliga dagis fanns på plats och en av hennes vanliga fröknar var där när vi kom så jag tror att det går bra. Hon är inte kinkig sådär, lite blyg en stund innan hon känt av läget bara men sen röjer hon runt som att det inte fanns några bekymmer i världen:)

Jag jobbar kväll, blä! Så kommer hem efter att nattning och allt sånt där är avklarat. Men hade gärna spenderat min dag ute i solen istället för att sitta inspärrad här. Nu verkar det mulna på lite och det gör ju inget ;)

Igår när vi var ute och promenerade skulle Emilia absolut ha sina fina solglasögon. Hon har fattat att det faktiskt är skönt för små ögonen...