Godmorgon tisdag!

2011-04-12 | 09:41:27 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Jag vaknade relativt utvilad strax efter sju imorse, trots en natt med vaken och ledsen Emilia. Hann dessutom duscha och göra mig redo innan busungen vaknade igen:)

Igår tog vi en omväg hem från dagis. Behövde rasta Emilias små ben kände jag och tog varvet förbi änderna. Pinnar och grenar är den nyfunna kärleken när vi är ute och hon går efter änderna och ska bjuda på sina erövringar:) Dessutom körde vi mössfritt för första gången i år och det var skönt när det blåste lite i håret tyckte hon!

Kände mig riktigt effektiv under eftermiddagen och kvällen. Efter utelek och en låååång promenad hem var vi båda lika svettiga så en dusch satt fint och sen gick vi till affären och handlade några saker som fattades här hemma. Drog igång med dammsugning strax därefter och när Emilia somnat lagade jag maten. Plock och fix med tvätt är ju ett dagligt måste så jag tog ett varv även med det, innan Kajsa kom på besök.

Jag hade helt missat att det var matleverans-måndag! Och blev positivt överraskad när jag såg ingredienser och recept. Slängde ihop en indonesisk köttfärslimpa med ris och tillbehör, mums!

Idag är det kvällsjobb för min del, vilket betyder mysig förmiddag hemma med Emilia. När jag lämnat henne på dagis hinner jag med en snabbvisit på gymmet och det ska jag absolut ta vara på. Har inte tränat på några veckor så nu måste jag ta tag i mig själv igen.