Barnrum.

2010-04-30 | 19:16:02 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Jag är på jakt efter inspiration till Emilias rum. Äntligen ska hon få ett alldeles eget rum! Hon är ju fortfarande för liten för att sova själv, men hon ska ha sitt rum med sina leksaker.

Vitt blir basfärgen (såklart!) och sen får detaljerna gå i rosa. Det är så svårt det där. Det ska vara mysigt och synas att det är ett barn som bor där, men samtidigt inte se ut som ett dagis.

En stor byrå för klädförvaring behövs, jag tänkte mig en enkel från tex IKEA och sen byta ut knopparna till något lite mer passande. En sänghimmel tycker jag är ett måste i ett tjejrum. Vimplar eller flaggspel i passande färger är jag ute efter att ha hängande från taket eller på väggen, men har ännu inte hittat de perfekta. En mysig matta att ligga och kravla runt på ska vi hitta också. En tallrikshylla ska vi ha att ställa sagoböckerna i, men verkar vara helt omöjligt att få tag på om man inte vill betala tusenlappar:(.

Jag har med andra ord en ganska klar bild över hur jag vill ha det, men att få till det och lyckas matcha saker från olika ställen kan vara svårt. Sia Home, Kids Concept, Country by mail, My first room och Oliver Furniture är några av favoriterna och jag kan sitta i timmar och bara vilja ha ALLT.