Veckan såhär långt.

2009-09-25 | 23:24:25 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
I söndags kom vi hem från BB och det var hur skönt som helst. Vi hade nog fått stanna längre om vi velat men vi kände att sjukhusluften gjorde oss sega och vi ville bara hem till vårt eget. Blev lite stressad av att dela rum med ett annat par också, inte det optimala med nyfödda bebisar, de turades nämligen om med gråtattacker och gnäll och det blev därför knappt någon sömn. Sen sprang barnmorskor och sköterskor in och ut hela tiden och frågade hur allt var och det blev tillslut lite jobbigt, vi ville ju bara vara i fred och ta det lugnt med vår lilla nykomling som vi knappt hunnit lära känna. Hemfärden gick kanon och Emilia somnade i sin bilstol såfort vi rullade ner för backen (nära hem).

Pappa- och dottermys i soffan första kvällen hemma. Emilia två dagar gammal.


Väl hemma kändes det såklart lite konstigt. Vart skulle vi placera henne nu då? Och vad skulle vi börja med att göra? Det kändes väldigt konstigt att komma hem igen, och nu med en till familjemedlem. Jag var nog nästintill medvetslös, satt bara på en stol helt groggy och visste inte vad jag skulle göra. Den fysiska utmattningen hade nu kommit ikapp mig insåg jag. Någon vila blev det inte heller eftersom vi lovat att ta emot besök. Min morbror med fru kom förbi med fina presenter och blommor, sedan dök mina bröder med sina tjejer upp, också dom med jättefina presenter. Och så mamma och pappa såklart.

I måndags var Nathalie här och hälsade på. Vi käkade lite tillsammans och Emilia fick fina presenter, en jättefin plyschdress med Nalle Puh och jättesöta tossor till:) Tack tack tant Nathalie säger vi! Blev även premiär för promenad med vagnen, i efterhand märktes det i vilken dålig form jag var, det var knappt att benen bar hela vägen hem.

Tisdagen bjöd på BB-besök. Det var dags för eftervägning av Emilia. Hon var nästan uppe i sin födelsevikt igen, och det var tydligen bra. Sen fick vi besök av farfar Fredrik, som stolt beundrade sitt lilla barnbarn. På kvällen kom Sara och Sofia och gjorde oss sällskap. Dom köpte med sig mat, och sen kollades det på Idol. Lilltjejen fick dessutom jättefina presenter att mina arbetskamrater:).

Stolt farfar.


Onsdagen var lugn till en början, fick lite sömn mitt på dagen tack vare en snäll tjej som ville att mamma skulle få vila. På eftermiddagen kom min morbror Owe med fru tillsammans med mamma och pappa på besök. Dom ville så gärna träffa oss innan dom åkte iväg på semester så så fick det bli. Fick en gosig tygdocka till Emilia och jättefina blommor.

Torsdagen var hellugn vad jag minns. Vi vilade mest och tog en liten promenad, typiskt nog började det spöregna när vi var ute och vi som inte hade något regnskydd till vagnen med oss fick vända hem igen. Fattar inte varför man har grejer när man inte tar dom med sig, vad gör regnskyddet för nytta hemma? Josse och Kajsa kom förbi lagom till Idol. Så vi myste med lilltjejen och snackade massa skit som vanligt:).



Och idag är det ju fredag och en vecka sedan vi fick vår alldeles egen lilla mystjej till oss.

En precis nykläckt Emilia.


Nu ska hon få mat, dels är det dags för det var en stund sen hon åt och sen håller bomberna på att sprängas så bäst att lätta på trycket:).