Nej, är jag sjuk?!

2009-09-06 | 18:44:25 | Kategori: Gravid | 0 kommentarer
Jag tror jag håller på att bli sjuk! Har haft huvudvärk i ungefär två veckor, igår började jag bli snorig, och idag har jag nog haft lite feber. Har ont i kroppen och till och från även i halsen, neeeeeej! Jag FÅR inte bli sjuk nu!

Jag gör vad jag kan för att undvika att nått bryter ut, skulle gått en sväng på stan hade jag tänkt, men stannade i sängen och sov istället, när jag vaknade var jag genomsvett och nu har jag ätit lite och druckit te, får se om det hjälper. Med min otur kommer jag ligga på förlossningen genomsjuk med feber skulle jag tro, jag vet, jag är pessimisten själv nu, men jag måste va realist. We'll see...

Så som ni förstår har jag inte gjort nått roligt idag (heller)...

Imorgon är det måndag igen, får se vad denna vecka bjuder på, bebis kanske? Jag längtar nått så fruktansvärt på att få klämma ut lillskrutt nu, har nog aldrig tidigare gått och känt efter så mycket efter smärta, inte längtat så mycket efter att dom där onda värkarna i mage och rygg ska komma. Har haft sammandragningar idag, lite mer än vanligt, men fortfarande inga onda. Förut har jag bara känt dom i rörelse, typ när jag är ute och går, men idag har jag haft dessa till och från även i vila. Kan det vara ett liiiitet tecken på att livmodern förbereder sig nu? Jag hoppas!

Hmm, vad kan man annars hitta på i veckan? Har varit ledig från jobbet i fyra veckor nu, inte för att jag ångrar mig ett endaste dugg, men det finns liksom inte så mycket mer att göra härhemma, mina byrålådor och garderober är rensade, hemmet är ganska så iordning, BB-väskan är packad, allt inför bebis hemkomst är klart... Något tips?

Nu till något annat, Ensam mamma söker börjar i kväll, det ska vi nog se. Har inte sett det ordentligt tidigare säsonger men började följa det på slutet förra året och det var ju riktigt underhållande. Får se om det är något att följa... Ser inte speciellt mycket på tv i övrigt, finns ju aldrig nått att se, gillar dock Tv4 Anytime, där kan man se massor program som tidigare visats på Tv4, finns massor dokumentärer, bla mitt favoritprogram just nu Förlossningskliniken. Det är så spännande, men måste passa på när inte Christian är hemma, han är skitskraj för sånt, hmm undra hur detta ska gå:)? Ska nog faktiskt ta och se ett avsnitt nu...