Endast 106 dagar kvar nu!

2009-09-09 | 20:39:35 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Japp, alltså till julafton...

Jag ÄLSKAR julen, och verkligen allt som hör därtill. Finns det någon mysigare högtid? Nej verkligen inte! Jag längtar som bara den nu och har som sagt startat nedräkningen.



Det enda tråkiga med julen är att vi firar den under alldeles för kort tid. Man håller på och pyntar och grejar, lagar mat, städar, bakar hur länge som helst innan och sen är det bara slut! Det tycker jag är lite dåligt faktiskt.

Finns ingenting som heter för mycket julpynt, bara det är fint och det blir mysigt av det... I år vill jag ha en riktig jävla bautagran (inte Christian) helst en riktig men är lite rädd för alla småkryp som kan finnas i den, så det blir en plastgran. Vi har en ganska fin, men är sugen på en ännu större. Måste ju introducera julen på ett bra sätt också för vår lilla bebis, så han/hon får en fin upplevelse, och vad passar då bättre än att slå på riktigt stort. Det här blir första julen tillsammans med lill*n, eller egentligen var det ju förra julen när bebis låg i magen (men det visste vi inte då)...

Så nu har vi lite tid att planera inför denna fina högtid:) Ska verkligen bli en riktig mysjul, åh vad jag längtar tills det är dags att börja pynta! Kan man börja redan 1:a advent mån tro, eller tycker folk att man är störd då?