Hemma igen, några kronor fattigare.

2009-09-07 | 15:43:16 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Jag gick till stan runt kl 11, då trodde jag mamma skulle va klar hos frisören, men självklart inte. Jag satte mig där och läste lite skvaller så länge... Mamma skulle växla pengar och det var många som verkade ha samma planer på att fly höst-Sverige så det tog sin tid, vi sprang in och ut i diverse affärer för att hitta det vi skulle ha, sen avslutade vi med en lunch innan det var dags för mamma att åka hem och för mig att styra de tunga stegen hemåt. Handlade lite på Konsum påvägen och sista biten hade jag onda sammandragningar, lite läskigt, men gick över så fort jag vilat en stund.

Precis hemkommen från stan nu alltså. Inhandlade lite småskit som behövdes, bland annat var min underbara Bodybutter från Bodyshop (ett måste för magen) helt slut, så hade inte mycket till val än att trippa till stan och köpa en ny, hade dessutom fått en rabattcheck där så billigt blev det. Även shampoo och balsam och andra småsaker inhandlades, och självklart fick några nya blaskor följa med hem, behövde något att fördriva tiden med kände jag.

En gravid- och en skvallertidning blev det.


Nu ska jag unna mig lite tid i soffan med dessa, har lite dåligt samvete för att middagen inte står på bordet när Christian kommer hem, inte för att han kräver det, men för att jag tycker det är självklart när jag är ledig och han jobbar. Men ibland måste man lyssna på kroppen också och just nu orkar den inte stå i köket och laga mat.