Irriterande dag.

2009-10-20 | 19:11:12 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Precis så känner jag för den här dagen.

Det började med att vi skulle ut och gå en morgonpromenad. Jag skulle möta Kajsa vid Grand Hotell och sen skulle vi gå vidare och hämta upp Karin. Men när jag kommit halvvägs upptäcker jag att jag inte har något batteri i mobilen... Jag skulle alltså ringa henne när jag var vid stan så hon kunde gå och möta mig där. Jag bestämmer mig då för att gå hem till henne istället, men väl där upptäcker jag att det är portkod som jag inte kan (fan!), men tänker att om jag står utanför henne en kvart kanske hon går ut, men icke!!! Så det var bara att vända på klacken och gå hem igen. Väl hemma ringde jag upp henne och berättade, och då sa hon att hon hade gått till Grand för att se om jag stog där och väntade (åh, varför kunde jag inte bara kunnat gå dit istället?).

När vi kom hem var jag för trött för att gå ut igen så vi stannade hemma och städade istället. Mamma kom och bakade med mig, så då blev det lite bättre.

Sen kom jag att tänka på våra idioter till grannar. Finns nämligen en till Hallberg i trappen och vi får deras post ibland. Christian var snäll och gick och lämnade den hos dom igår. Då sa tanthelvetet nått i stil med "Ja, vi brukar ju få eran post också". "Eh, jaha och vad har ni gjort med den då då", undrade Christian, "Nej den lägger vi i trappen". Alltså hur pantad får man vara? Kärringjäveln var inte ens tacksam för att han kom med posten, åh vad det stör mig att man inte ens kan ha normala grannar runtomkring sig. Till saken hör att vi saknar post som en släkting skickat med present till Emilia. Så det är väl nån som tagit det när dom sett det bara ligga i trappen. Förbannade idioter.

Så... nu har jag spytt lite galla, och känner mig lite lättad.

Emilia har haft en gnälldag idag, och typ noll sömn. Antar att hon är övertrött nu och inte kan koppla av pga det. Jag är i alla fall hur trött som helst, men ska ta mig en kopp te och en nybakad bulle så kanske jag piggnar till.

Roligare än såhär blir det inte. Men här kommer några fina bilder vi tog häromdagen.