Frukost och summering av gårdagen.

2009-10-16 | 11:19:01 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu äts det frukost här, yoghurt med äpple och kanel, och yogi-tet jag fick av mamma.

Jag är trött och har huvudvärk. Vi vaknade runt kl 08 av att Emilia låg och gjorde sina hungerljud (smackande och lite gnäll). Försökte förgäves somna om efter hennes matning men då var lillskrutt hypervaken och ville inte alls sova, så efter ett par timmar gick jag upp och självklart somnar hon då. Men då var det ingen mening att lägga sig igen utan bara att bita ihop och starta dagen. Så nu ligger hon och snusar i våran säng. Ska försöka göra lite nytta under tiden...

Igår gick dagen i ett, inte många lugna timmar. Kl 09 var det besök på BVC för vägning mätning. Nu är lillskrutt 58,5cm lång och väger 4975g. Stora tjejen med andra ord. Men doktorn tyckte allt såg kanon ut som vanligt och eftersom allt går bra härhemma hade vi heller inget att klaga på. Fick med oss AD-droppar hem också som vi ska börja ge henne nu.

Sen var det dags för fastställande av faderskap, så vi begav oss till Familjerätten efter en fikapaus på Lindahls. Där var det papper som skulle skrivas på för att "godkänna" Christian som pappa. Det var verkligen jätteseriöst och vi fick svara på massa frågor och två vittnen kallades in som var tvugna att titta på när Christian skrev under på faderskapet. Kändes jättekonstigt, men nu är det klar i alla fall.

Sen gick vi en sväng på stan och när Christian gick till skolan gick jag och Emilia till affären och handlade lite för att kunna gå hem och laga mat. Sen var det inte mycket tid till vila för jag skulle möta upp Sara. Vi tog en promenad och gick sen hem och käkade lite. När hon gick hem var det nästan sovdags för en trött mamma, men tog först tag i disken (tyckte den hade stått alldeles för länge) och kunde somnat stående. Och slutligen kom Christian hem från jobbet och vi gick och la oss och jag somnade nog direkt.
Det här med att dygnet bara har 24 timmar har jag nog aldrig tänkt på tidigare. Har nog tyckt att dom räcker ganska gott och väl. Men som förälder känns dagen sjukt kort och finns inte tid till något av det där tråkiga men väldigt nödvändiga (som typ städning, diskning, tvättning osv.) Jag prioriterar bort det för att hinna göra roligare saker har jag upptäckt, och när jag väl upptäcker det så är dagen slut och man måste faktiskt sova också. Så idag har jag faktiskt bett Christian ta Emilia några timmar så jag kan fixa härhemma ostört, men eftersom hon sover så gott nu så hoppas jag hinna fixa det innan hon vaknar.