Fredag.

2009-10-23 | 19:23:16 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Nu har jag tänt massa med ljus i hela lägenheten och myser med Emilia. Christian jobbar så vi är själva:(.

Idag har vi inte gjort nån nytta alls. I förmiddags var vi ute på den vanliga promenaden men Kajsa och Karin, men när vi kom hem var jag så jäkla frusen så jag kröp ner i sängen och myste med Emilia och fick några timmars välbehövlig sömn. Mat hade jag helt glömt (eller förträngt) så nu har jag tagit lite ansvar ochh äntligen ätit.

Emilia är lite smågnällig, hon har börjat ta napp nu så man nåste vara där hela tiden och stoppa tillbaka den när den hoppar ut. Lite skrik och gnäll får man stå ut med men hon har sånt tuttbehov och det funkar inte att amma HELA tiden:), så då är nappen vår bästa vän.

Imorgon blir det lite körigt, men vi ska nog kunna få ihop den dagen också. Jag är ju känd för min tidsoptimism men har ju Christian, som tur är, som tar ner mig på jorden och får mig att fatta att man inte kan hinna ALLT alltid. Först kommer Christians pappa med sambo, sen ska Adam firas och sen bär det av till Nathalie för att fira lite till. Men jag tror vi faktiskt har lyckats rätt bra med planeringen den här gången så ska nog inte bli så svårt.

Förresten så har Emilia blivit mycket bättre med utslagen så jag tvivlar på att dom beror på mjölk, men vi kör den här dieten nu så vi får se ordentligt. Det är så sjukt tråkigt att inte äta normalt, men samtidigt är jag så rädd för att hon ska bli dålig så jag vill inte ta några risker.

Nu ska jag ge min dotter lite uppmärksamhet. Sen blir det nog Idol om jag orkar hålla mig vaken.