Farbror doktorn.

2009-10-01 | 18:28:07 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag har vi haft hembesök av BVC, Emilia blev undersökt och vägd, nu väger hon 4410g, vår stora tjej:) Det var en manlig läkare som var lite flummig, men väldigt rolig:) Och som vanligt fick Lilltjejan beröm för sitt hårsvall, haha. Det kändes bra att första undersökningen gjordes i hemmiljö, tryggt och lugnt. Han ställde massa frågor och vi fick en massa information om kommande vaccinationer osv. Nästa besök blir på BVC på torsdag.

Efter besöket åkte vi till Elgiganten och köpte lite grejer, bland annat en våg till mig, vill ha det för att se hur mycket jag går ner hela tiden. Idag vägde jag 68,1kg, alltså -15kg redan. Hoppas det fortsätter i den här takten tills jag är nere på starvikten igen. Första steget är 57kg som jag vägde vid inskrivningen på mödravården, men ska försöka komma ner till 55kg sen. Shit, det är sjukt hur mycket jag gått upp under graviditeten, groteskt! Men jag är diciplinerad och kommer gå ner ganska snabbt tror jag. Snart ska jag börja med längre prommenader också och då ska det bli motion varje dag, har längtat så mycket.

Även nappflaska och diverse tillbehör inhandlades på Babyland, har tänkt att det kan vara bra om Christian ska gå upp och hjälpa mig nån natt då och då.

Den här fina flaskan köpte vi idag.