Babybjörn och BVC.

2009-10-22 | 17:37:06 | Kategori: Shoppat | 0 kommentarer
Det blev en sånhär bärsele, Babyjörn Synergy. Vi testade några olika, men den här var bäst. Så äntligen kan lilla skruttungen hänga på magen när mamma är hemma och donar. Eller perfekt om man behöver springa ner till affären och inte vill släpa ut vagnen. Än sålänge är jag nöjd:).



Vi var ju på BVC också och där pratade vi med doktorn om Emilias prickar. Hon har fått en hel del utslag som ser ut att klia ordentligt, stackars lilla älsklingen. Han sa att det såklart är svårt att avgöra vad det är dessa orsakas av men troligt att det kunde vara mjölk (alltså den jag dricker). Och nu till utmaningen... han rådde mig att avstå från allt vad mjölk heter, dvs. alla produkter där mjölk ingår i minst två veckor (kan dock ta upp till nån månad innan all mjölk är ute ur kroppen, men får se hur lång tid det tar och om vi ser några resultat). Innebär me andra ord att jag får svälta... Nej då, men blir himla svårt har jag en känsla av, det är ju mjölk i ALLT. Men men, jag ska göra mitt bästa för att Emilia ska må så bra hon bara kan, så vi kämpar på.

Nu har vi gosat upp oss i sängen och tänt ljus i sovrummet, så ska försöka få Emilia att somna så jag kan vila en liten stund. Just nu är det full rulle på stämbanden och hon visar alla olika ljud hon kan:), så får väl se hur det blir med vilan...