Aj aj aj.

2009-08-27 | 20:14:08 | Kategori: Gravid | 0 kommentarer

Jag har så ont i ryggen! Vill att bebis ska komma nu så jag slipper den här värken. Även om förlosssningen inte är nått som är känt för att va smärtfritt så kommer det vara så värt all möda när Du vårt lilla mirakel är här hos oss, vi längtar så efter dig.

Idag har jag varit på stan med finaste Kajsa och sedan mötte vi upp Josefine när hon slutade jobba. Jag har så dåligt samvete, känner mig som en dålig vän när jag inte orkar göra saker just nu, men jag tar igen det sen jag lovar.

Som sagt stan var det, tanken var att köpa en ram från Indiska för att fixa på tavellisten i sovrummet, visste precis vad jag skulle ha, men inte en ramjävel fanns så jag blev utan. Tog en tur till Casanova också men ingen lycka där heller, får leta vidare helt enkelt...

Jag har gått in i v 40, och på måndag är det BF:)
Hoppas dock att jag kan få ha min födelsedag för mig själv (fyller på söndag), så imorn eller lördag skulle passa bra...:)
Imorgon är det dags för sista inbokade mötet hos BM (blir säkert fler, kommer med största sannolikhet gå över tiden) och det är alltid lika spännande att gå dit trots att varje möte ser ungefär likadant ut. Hon mäter blodtryck, väger mig och klämmer lite på magen för att känna hur bebis ligger. Även blodprov tas eftersom jag är RH-negativ, vill ju hålla koll på att jag inte utvecklar antikroppar mot bebisen, vilket kan inträffa om han eller hon är RH-positiv. Har jag läst mig till att risken är ytterst liten att detta inträffar, men jag måste ju vara medveten om att den finns, och allt som kan skada ens lilla knyte blir det viktigaste i världen.