Det här med två barn...

2014-05-06 | 22:04:55 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Att få ett barn till är fantastiskt och hur mysigt som helst. Det är dock stor skillnad på spädbarnstiden med första barnet om jag jämför med nu. Vet inte om jag förträngt det jobbiga när Emilia var nyfödd, men mitt minne från den tiden är att hon var den enklaste och mest lättskötta bebisen jag kunnat tänka mig. Har inget minne av att hon skrek i timmar eller vaknade speciellt mycket på nätterna. Det svåraste nu är att hålla fokus, det går helt enkelt inte att fokusera på en sak. Emilias behov av mig som mamma är nog större än nånsin, åtminstone känslomässigt. Jag känner mig fruktansvärt otillräcklig till och från och det är en känsla som är skrämmande. Jag önskar jag kunde klona mig och vagga, mata, söva, leka, mysa osv på en och samma gång.
 
Christians tio första dagar är över och han har jobbat i två dagar nu. Gårdagen var nog den mest prövande för mig, att ha en skrikande bebis på ena armen och en 4,5-åring som kräver sitt är frustrerande. Jag försöker sätta Emilia först i och med att hon är den som är mest medveten, men det är inte alltid det går heller och jag får avbryta mysiga stunder med henne för att trösta, byta blöja, mata etc. Hon är ändå förvånansvärt accepterande och det kan nog bero på att Christian lägger sitt största fokus på henne när han är hemma så hon aldrig ska känna sig utanför på nått sätt. Jag har redan brytit ihop över otillräckligheten och önskar så att jag kunde vara på två ställen samtidigt.
 
Eftersom lillasyster tar flaska kan jag ändå göra saker på tu man hand med Emilia och ska planera nått mysigt med henne snart som bara hon och jag gör. En riktigt mysig tjejdag. Jag saknar ensamtiden med henne, samtidigt som jag är så lycklig över vår nya lilla familjemedlem som gjort vår familj komplett.
 
Mina fina tjejer