Dags för smakisar!

2014-08-13 | 20:08:30 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
I veckan blir lilltjejen fyra månader. Med Emilia var det en självklarhet att börja smaka på mat just vid fyra månader, men efter att ha läst på lite så är "det nya" att man rekommenderar smakportioner först vid sex månader numera. Jag rådfrågade vår BVC-skötare och fick klartecken att börja om vi kände för det. Sagt och gjort. Ingen höjdare. Men vi försöker igen så småningom. Det mesta kom ut igen snabbare än kvickt och Emilia höll på att skratta ihjäl sig åt "knäppa lillasyster".
 
 
Barnen sover och det är snart dags även för mig. Det blir inte många sömntimmar om nätterna, Estelle vaknar många gånger och jag har svårt att somna om. Att be Christian gå upp känns inte heller rätt eftersom jag redan är vaken och inte vill väcka honom i onödan. Jag menar, jag kan ju ändå inte sova, så bättre att någon av oss får sin sömn. Jag hoppas dock det vänder snart för sömnbristen börjar ta ut sin rätt. Huvudvärk och irritation om dagarna är ingen höjdare är man ska fösöka va en rolig lekmamma ♥