Åh min lilla majskrok ♥

2014-08-14 | 21:32:04 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Estelle ser ut som en liten majskrok som hon ligger och sover ♥
 
Friden som uppstår när båda barnen är i säng är obetalbar. Timmarna innan det är dags även för mig att sova är min tid att koppla av, det behövs då dagarna går i ett. Så ikväll har jag uppdaterat Estelles babybok och tittat på senaste Suits-avsnittet. Borde kanske ta tag i fix härhemma men det får vänta ytterligare en dag...
 
Vi har varit ute och lekt mellan regnskurarna idag och Emilia är i sitt esse när vi är ute. Det är ganska lätt att roa henne så länge vi är ute, tack och lov. Hemma blir hon ofta rastlös och tyvärr är jag ju upptagen av Estelle mycket vilket hon känner av och inte alltid gillar. Innan Estelle kom kunde jag bara ana hur det skulle vara med två barn, men känslan av att åsidosätta ena barnet för det andras behov är ingen positiv känsla. Emilia blir frustrerad av att jag bär omkring på lillasyster och matar henne när jag egentligen "ska" vara en rolig mamma och leka med min stora tjej. Jag försöker ändå få henne att förstå att det här är under en kort tid och att ju större syrran blir desto lättare kommer det bli för alla. Mitt hjärta brister så många gånger per dag av otillräcklighet. 
 
När tiden väl finns och jag finns där för bara Emilia blir hon nästan irriterad på mig för att jag vill kramas och pussas och gosa. Tur det är helg snart igen så hela familjen får rå om varandra.