Julledigt med familjen nu

2013-12-19 | 13:20:59 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag börjar min julledighet på nästa tre veckor. Emilia och Christian har varit lediga hela veckan redan. Ledigheten kunde inte komma mer lägligt, behöver det känner jag. Både kroppen och själen behöver lugn och ro nu.
 
Nu pysslar vi klart med pepparkakshuset och det är bara lite motering kvar. Emilia fick välja pynt så nonstop och polkagrisar blev det. Och hon som inte ens äter godis ;) Det blir så fint.
 
 
Imorse var vi hos barnmorskan och tittade till lillasyster i magen. Allt var bra och jag längtar så obeskrivligt mycket tills vi är fyra ♥ Det känns lite overkligt fortfarande och jag tänker mycket på hur allt ska bli. Jag tvivlar inte på att bebisen kommer bli en precis lika självklar del av familjen som vi andra, men samtidigt är det svårt att föreställa sig att kärleken man känner till sitt barn kan dubblas eller delas, eller hur det nu funkar. Jag kan inte likna mina känslor för Emilia med nått annat och tänk att vi snart ska få dela det fantastiska med en liten till. Det känns märkligt men så himla spännande.
 
Emilia längtar också efter bebis och tränar på sina dockor varje dag. Hon kommer bli en fantastisk syster och pussar på magen varje dag och pratar med henne därinne som att hon är så självklar och välkommen.
 
Tiden går fort och som väntat följer jag inte graviditetens utveckling lika slaviskt som med Emilia. Det finns varken tid eller ork för det och jag kommer på emellanåt att det kanske är bra att läsa om vad som faktiskt händer i magen. Nått jag redan gjort är att köpa en del nya bebiskläder. Med Emilia visste vi ju inte sorten i förväg så nu är det så kul roligare att redan från början kunna välja rosa och annat flickigt.
 
Ska hålla igång bloggandet nu för man glömmer så fort och det är kul att kunna gå tillbaka till sen. Så mycket graviditet och bebis kommer det bli här ♥