Det är inte lätt när det är svårt...

2012-11-03 | 20:50:04 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Hallå lördagkväll! Den spenderar jag framför Så mycket bättre. Har precis beställt en del vardags/dagis-plagg till Emilia. Förstår inte hur det är möjligt men varje gång jag tar tag i att organisera hennes byrå så lyckas jag hitta hur mycket som helst som är för smått... Hon växer så snabbt, det är inte klokt.
 
Vi upplever en lite speciell period just nu, hon är inte sig själv riktigt och det är kaos emellanåt. Hon vet vad hon vill minst sagt och sätter man sig emot det får man minsann höra på annat. Det är inte nådigt! Jag tycker vi varit rätt bra på att välja våra fighter och gnäller inte på saker i onödan men samtidigt är jag väldigt noga med att vi faktiskt sätter gränser där det har betydelse. Lilla madam envis går i taket och har börjat hävda sig genom skrik och gråt som inte är utav denna värld. Tur man har tålamod till tusen även om det krävs att man många gånger biter sig i tungan och räknar till hundra för att inte balla ur själv. Det är en charmig period den här treårsåldern men som sagt inte alltid en dans på rosor.
 
Har längtat efter min fina familj som en tok idag och fick en stund med Emilia innan det var sovdags. När man inte har dagarna tillsammans får man göra kvällsbestyren lite mysigare och det kan jag leva på länge. Det är tyst i lyan nu och jag har satt mig så skönt här i soffan och ska minsann inte göra nått mer idag.