Feber och trots!

2012-03-15 | 20:49:18 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Efter veckor med sjuklingar här hemma är det förstås min tur, jag blir inte ofta förkyld men nu har jag feber och huvudet har dunkat i flera dagar. Har varit hemma från jobbet idag och tyvärr kan jag inte säga att det är mycket bättre nu men hoppas natten gör susen så jag är tillbaka imorgon. För att spä på det redan jobbiga trotsade Emilia till max vid dagishämtningen, C jobbade och jag hade inte mycket val än att gå dit. Mina tårar var nära och det är svårt att vara konsekvent när man helst av allt i just det läget bara vill ge efter för att få ett slut. Men det kunde som alltid varit värre och när Emilia somnade för natten pustade jag ut och har legat och vilat sen dess.

(Jag har skrivit det så många gånger förut och vill inte att bloggen ska vara nån klagomur men det är ändå ett ställe för mig att skiva av mig mina tankar, både positiva och negativa såklart. Jag får ofta en känsla av att jag verkar negativ och klagar mycket men det finns så mycket positivt och härligt i vårt liv som inte syns här och jag skriver oftast när jag behöver avreagera mig. Så nu har jag klargjort det!)

Dagens höjdpunkt var i alla fall när brevbäraren knackade på med min lins-leverans. Har haft mitt sista par i alldeles för länge och det var en dröm att få nya:) Tur att man kan bli glad för det lilla. Nu har jag förbrukat min energi för en stund igen så vi hörs imorgon istället, nu ska jag återgå till min lilla hörna och bädda ner mig i soffan.