Dagens borden struntar vi i!

2012-03-04 | 19:28:58 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Nu tar vi kväll här, Emilia sover gott och jag ska inte röra många fenor resten av kvällen. Det behöver göras en ordentlig städning hemma men jag strejkar för jag orkar verkligen inte ta tag i det nu. Efter frukost idag ville Emilia bada sin docka, diskhon är perfekt och där kan hon stå länge och väl och feja. Min lilla madame, hon är så rolig och har så charmiga uttryck för sig hela tiden, jag kan skratta så jag får ont i magen av allt tokigt. Helt underbart. Hon har kommit in i vara-hemma-lunket också så det där med att gnälla och sakna dagis har gått över. Hon ska vara hemma med sin pappa halva nästa vecka också men sen får det vara nog och tillbaka till verkligheten.

 

Medan jag rengjorde smycken, duschades och badades det i hon och Emilia var mer än nöjd. Medan jag visste vart jag hade henne förberedde jag kokande vatten, täckte botten på en bunke med aluminiumfolie, la i smyckena och strödde över rikligt med salt och bakpulver, sedan på med kokande vattnet och voila, en kvart senare hade jag nya smycken. Jag vet inte hur många gånger jag stått och gnidit smycken med riktig silverputs men det här är både effektivare och mindre jobb! Så det blir dagens tips, för det enda som behövs är ju saker man oftast har hemma:)