Kalas!

2012-06-03 | 19:03:28 | Kategori: Familjen | 0 kommentarer

God söndagkväll!


Den här dagen har gått i seghetens tecken, jag slumrade till i soffan medan Emilia såg på film på förmiddagen men det blir ju sådär när man är inne en hel dag. Stackars barn men det har ju varit riktigt kallt ute så nån lek i parken blev det inte:( Nu på eftermiddagen har vi varit på kalas, lilla Iris har fyllt 2 år och vi tog varsin cykel och cyklade tillsammans dit, så himla mysigt. Emilia trivdes i sin cykelstol, bästa inversteringen verkligen! Till saken hör att vi fick promenera med varsin cykel runt halva stan först för att pumpa däck, Christians var ju helt ny och därför ingen luft alls i och min har stått sen förra sommaren så det behövdes. Dagens plus till stationära cykelpumpar ute för idioter som glömmer att köpa hem en egen:)

 

 

Väl hemma igen var allt kanon tills Emilia klämde sina små gosiga fingrar i ytterdörren. Herregud vilket gallskrik och min hjärta stannade för en stund. Jag är inte bra och rationell för fem öre i såna situationer, blir hyperstressad och får panik. Det ilar i hela kroppen bara jag tänker på vad som hände och förbannat för att jag inte kan skydda min dotter från ALLT ont. Många tårar senare och massa gos så somnade hon, men jag bävar för hur fingrarna ser ut imorgon. Lilla gumman!

 

Nu står middagen på spisen och behöver tas om hand men vi avslutar kvällen med Big Brother-final sen, jag hoppas Hanna J vinner!