En helt vanlig torsdag.

2012-01-12 | 20:14:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

God kväll!

 

Sista påminnelserna om julen är nedpackade från och med idag och det känns skönt. Nu är våren välkommen och det känns luftigt och fräsch här hemma. Idag har det både ösregnat och snöat så jag antar att att vårvädret lyser med sin frånvaro ett bra tag till. Känslan är i alla fall här och jag ser fram emot solsken och värmande strålar när de behagar komma.

 

Idag har jag hållt i gång bäst jag orkat trots att jag helst av allt bara velat slumra till. Men det ger faktiskt lite krafter att göra det man tycker om och när Emilia kom hem i eftermiddags blev jag extra glad. Hon blev hämtad av mormor idag och hade såklart lyckats trampa i en hundskit på vägen, say no more! Usch... Mamma och pappa stannade i alla fall på fika och busade med Emilia en stund.

 

Middagen är fixad nu och min nytränade sambo ramlade precis in här. Ikväll ser vi på Sveriges Mästerkock och bara tar det lugnt. Imorgon väntar jobb och läkarbesök. Jag är glad när det här är över sen, för visst måste man tänka positivt och att det går åt rätt håll!

 

Så sant som det är sagt!