Ny kosthållning?

2012-01-04 | 20:02:19 | Kategori: Kost | 0 kommentarer

God kväll!

 

Emilia är i säng och här vankas det snart film. Jag har sockerabstinens utan dess like, men nu är det dags för en sockerdetox igen. Efter allt småätande under jul och nyår är det dags att komma tillbaka. Men det är svårt att stå emot när huvudvärken kommer krypande och man känner sig så slö och bara "behöver" en riktig sockerkick! Jag står emot för jag vet att det blir bättre =)

 

Och på tal om det funderar jag starkt på att slopa kolhydrater helt ett tag, dels för att jag tror de gör mest skada och framför allt för att jag tror det hjälper min mage att må bättre att vara utan. C blev inte helt exalterad men jag antar att han kan äta som vanligt och jag byter ut? Det är värt ett försök och jag vill bara må så bra som möjligt, kroppen är värd så mycket mer än all skit jag stoppar i mig. Det är nog jobbigt att helt lägga om kosten och det kommer nog vara svårt att motstå vissa saker, men nu har jag läst på om det här och tror verkligen det kan få resultat. Det återstår att se och jag uppdaterar så småningom när jag kört ett tag.