Mitt-i-veckan-tankar!

2012-02-29 | 15:52:20 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Nu har jag avklarat dagens jobb och kom hem till en sovande prinsessa, hon somnade visst i vagnen ute efter lunch och fortsatte även hemma i sängen. Jag förstår att hon är trött efter nattens/morgonens bravader, herregud varför är barn så fruktansvärt pigga på morgonen? Vi kan nog vänta oss en sen kväll:)

 

Här har jag slängt i mig lite köttfärssås med riven ost, gott! Jag lyssnar på Katrins bok som ljudbok just nu och en sak jag snappade upp var att man inte ska göra nån grej av varje måltid. Christian och jag har så otroligt olika förhållande till mat, han vill gärna göra en ceremoni (kanske inte bokstavligt talat, men ändå) av varje måltid, medan jag äter för att jag är hungrig och behöver det för att överleva i princip. That's it. Jag kan uppskatta god mat men skulle man kunna leva på ett på ett piller om dagen och må bra av det så skulle det nog vara optimalt för mig. Jag mår så himla bra i kroppen utan onödiga kolhydrater, jag slår i från mig kritiken jag får för det för jag vet att det inte passar alla. Men JAG mår bra och det är vad som betyder mest för mig när det gäller det här. Emilia och Christian fortsätter förstås på den vanliga banan medan jag byter ut vissa saker och det funkar kanon. Sockersuget finns knappt där längre och jag vet att det blir lättare och lättare att motstå det helt ju längre man är ifrån. (Ok det här var ett sidospår, men det uppstår ofta diskussion här hemma kring mat men jag står för det jag tror på).

 

Tanken är i alla fall att vi ska gå ut efter maten, det var nog dit jag ville komma. Nu är Emilia uppe och studsar också och vill inget hellre än att gå till parken, jag kan inte annat än hålla med om att det är en bra idé!