Torsdagsupdate!

2012-02-23 | 17:49:01 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Vilken härlig dag! Underbar sol och nästan vårvärme har förgyllt dagen. Jag landade precis här hemma efter jobbmöte och en tur till mataffären. Jag var tvungen att kasta i mig ett par finncrisp och en sked jordnötssmör för att få upp energin, så äter vi middag sen när Emilia somnat. Hon har redan ätit och just nu pågår hålla-sig-vaken-aktiviteter. Ikväll gör vi goda hamburgare och jag längtar för magen har kurrat i timmar. Det blir klyftpotatis till men det hoppar jag och kör salladsblad i stället för bröd, mycket fräschare.

 

Det går jättebra på dagis att inte sova middag förresten, inget gnäll och inget bök, en stunds läsvila räcker. Dock blir det lite jobbigare kvällstid här hemma och sista timmen innan läggning är lite kämpig. Ibland somnas det till i soffan runt 17-tiden men det går ändå ok att sova på natten sen. Skönt! Idag har Emilia promenerat hela vägen mellan dagis och biblioteket så jag misstänker det är därför hon är extra trött. För oss andra väntar en myskväll för ikväll får jag ha min älskling hemma, ingen träning:) Jag vill gärna se nån bra film <3