Måndag morgon igen!

2012-02-27 | 09:12:28 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Godmorgon nya veckan! Vi har sovit av och till tills nu och det var behövligt. Pappan körde jag ut till soffan inatt för han höll oss vakna med sin hosta, stackars liten och stor älskling som oftast smittar varandra. Jag ska väl inte säga för mycket (peppar peppar) men jag brukar klara mig. Tur de har nån som kan ta hand om dem:) Emilia låter som en 80-årig rökare i andningen, det sätter sig alltid så på henne men jag hoppas och ber att det här går över fort nu och att hon slipper hostan. Jag ska kika efter hostmedicin idag men är osäker på om det är så bra till små barn, när hon var ännu mindre vet jag att man absolut inte skulle ge för allt som var slemlösande hade motsatt effekt då de inte är kapabla att hosta ur sig det som lossnar.

Vi ligger fortfarande i sängen men ska kliva upp och äta frukost nu, sen får vi nog bege oss till affären för både schampo och duschtvål glömde jag handla igår, så typiskt!