Kvällslyx...

2012-04-17 | 19:16:53 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Lyckan som uppstår när man INTE somnat alldeles för tidigt och faktiskt kan nyttja egentiden lite grann. Det här med att söva barn är nått nytt för oss, i 2,5 års tid har vi stoppat ner Emilia i sängen, sagt godnatt och sen lämnat rummet för att en kort stund senare ha en sovande tjej. Nu ser det lite annorlunda ut och mycket har nog med vår bekvämlighet att göra, har alltid tyckt det är viktigt att hon "lär" sig somna själv och känna sig trygg i det utan att behöva vaggas till sömns. Det ska inom kort i alla fall köpas en riktig säng till henne och då blir det nog andra bullar. Hur mysigt det än kan vara att både somna och vakna tillsammans så är det inte optimalt för nån av oss.

 

Nu sovs det i alla fall gott därinne och jag ägnar min tid till onödiga saker som att se gårdagens Big Brother i repris. Vi har fått lite gjort idag i alla fall så känner att jag kan vara värd att lata mig. Mamma och pappa kom och hälsade på som en bra avslutning av dagen också, och jag hoppas på en feberfri natt för lilltjejen nu så vi kan jobba och gå till dagis imorgon.

 

Emilia fick mysa och busa med mormor och morfar en stund pch det gjorde hennes dag <3

 

Hur fruktansvärt trött jag än är på skitvädret vi bjuds på så kan jag inte annat än tycka det är lite mysigt nu när jag vet att jag inte behöver gå ut i det. Det smattrar mot fönstrena och öser ner och samtidigt kan jag sitta under en varm filt och se på tv...:)