Kontraster...

2012-04-24 | 18:50:07 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Spännande grejer som händer!

 

Det är tur man får känna på tuffa dagar för då uppskattar man garanterat de lite bättre mer. Det är minst sagt kontraster och allt beror på dagsform både hos mig och lilla madam bus. Är man trött och sliten blir man förstås mer mottaglig för stress och irritation. Det är en kärleksfylld tillvaro när man har barn för så som man älskar sitt barn går inte att beskriva eller likna vid någon annan känsla. Känner mig skyldig och skäms lite över att jag gnäller ibland men för mig är det avreagering som fungera, hoppas ni förstår.

 

Idag känns det som jag knaprat lyckopiller för mer energi har jag inte haft på länge. Efter dagis gick vi en promenad och stannade länge och tittade på traktorer och grävskopor som fixar och donar i Strömsparken. Emilia är omåttligt fascinerad och hade kunnat stå där hur länge som helst. Väl hemma tyckte jag det blev lite trist så jag gav Emilia en efterlängtad morot att knapra på och sen började jag möblera om i vardagsrummet. Inte av nån speciell anledning mer än att jag behövde se förändring. Jag konstaterar att jag vill ha ett nytt soffbord asap då vårt är slitet och nött, men kanske kan vara en idé att fortsätta slita på det ett tag till med tanke på hulliganen här hemma. Har inte hittat något som känns helt hundra heller så vi väntar...

 

Strax ska jag laga middag, det blir fyllda kycklingrullader al la Leif Mannerström. Det ser fruktansvärt gott ut på tv-reklamen och jag tänkte att det var dags att prova. Men först hänga en maskin tvätt och plocka lite, lika bra att passa på medan man har lust:)