Torsdag.

2011-09-15 | 21:04:03 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Dagen har gått i vilans tecken, sov middag mellan 11-13 och det var välbehövligt. Nu på eftermiddagen gjorde jag en kraftansträngning och fixade med massa ren tvätt som legat i högar på sovrumsgolvet och även tvättat 3-4 maskiner smutstvätt. Skönt att komma ifatt. Eller ifatt kommer man ju aldrig med nått men nu behöver inte smutskläderna välla ur klädkammaren längre:)

Jag har känt mig så jäkla stressad på sistone, på alla sätt. Jag vill gärna spendera all min lediga tid åt Emilia, men samtidigt ska man hålla igång ett fungerande hem och det är inte alltid så lätt. Antagligen en stor anledning till att jag blir sjuk lätt och inte alls mår bra.

Det här med att komma ifatt, eller känna att det är någon form av ordning hemma är ett projekt för sig när man har barn. Innan Emilia fanns hade jag sjukligt behov av att alltid ha städat och ordning omkring mig, men det GÅR inte nu och det är frusterande. Det man plockar och städar är framdraget fem minuter senare i alla fall. Kontentan: det är alltid stökigt här hos oss och jag gillar det inte alls. Men jag orkar inte städa som en tok när det inte håller sig mer än en kort stund. Orken och tiden att storstäda varje dag finns inte tyvärr och jag har ingen lust att göra slut på all energi varje dag på att bara fixa med sånt, samtidigt så mår jag dåligt av att ha stökigt omkring mig = dilemma.

Jag har släppt så mycket av det där kontrollbehovet jag alltid haft innan, visst vill jag gärna ha koll på saker och ting och gärna får det göras på mitt sätt:) Men jag mår bättre av att släppa taget i bland och inte bry mig om saker... Vi har tagit kväll tidigt och redan hunnit se en film här. Hemmet ser ut som kriget men jag kunde inte bry mig mindre just nu. Strax börjar Lyxfällan och det måste ju bara C se, jag blir bara irriterad på alla stolpskott som är med så ska nog lägga mig och läsa istället.