Varje dag....

2011-11-02 | 20:21:47 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Här fortsätter sjukstugan. C är riktigt dålig och jag har gett order om att ringa läkaren imorgon! Kan inte annat än tycka synd om, och hoppas vi andra slipper.

Emilia och jag har myst efter dagis. Blir inte mycket tid tillsammans på dagarna nu men det går an eftersom jag vet att det är tillfälligt. Kl 18 är det sovdags och hon är som en klocka inställd på att göras iordning lagom tills dess. Mycket fritid till mig blir det, men hur tråkigt som helst när man inte har nån att spendera den med. Kan ju inte gå hemifrån heller om Emilia mot förmodan skulle vakna, när C är sängliggande.

Jag vill verkligen att vi ska vara friska och krya till helgen så vi kan hitta på kul saker. Familjemys! Vi har redan passerat mer än halva jobbveckan, så ett par dagar tills vi är lediga igen. Veckorna springer iväg och jag känner ofta att vi missar att ta tillvara på varandra under vardagarna, man gör det man ska och sen är det inte mycket mer tid kvar till annat. På helgerna är det lättare, men jag önskar vi var bättre på att ta vara på de få timmar vi har tillsammans VARJE dag. Dagarna kommer inte igen och Emilia växer så det knakar, jag blir nästan rädd när jag tänker på hur fort tiden går.

Nu väntar lite fix härhemma och sen kryper jag nog ner och sover. (På soffan troligtvis, vill inte bli smittad!)