Måndag!

2011-11-21 | 11:08:46 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Måndag igen. Jag vet att jag säger det varje måndag, men vart tar helgen vägen? Efter en orolig natt både för Emilia och mig är vi igång igen i alla fall. Vi har haft riktigt morgonmys och suttit länge vid frukostbordet och pratat om allt och inget. Det är så kul att man kan konversera med henne nu!

Vi blev kvar hos mamma och pappa en bra stund igår och Emilia fick hjälpa till att baka pepparkakor för första gången. Stort för mig! Tror det kanske är mer uppskattat nästa år dock. Hon fick spelet när nån försökte hjälpa till och när formarna var klara och vi skulle ta bort "överskottsdegen" blev det kalabalik. Konstigt nog gjorde hon inga försök att stoppa degen i munnen:)
 
"Emilia själv!"


Mormor assisterar lite.

Fina hjärtan blev det. Men eftersom hon inte ville lägga dem på formen blev det mer en lekdeg för henne och jag som fick baka klart.

Kul att ha testat på i alla fall. Tror dock jag sköter bakningen själv ett tag till. Hoppas på lussebullsbak i veckan om det hinns med!

Svårt att förstå att det är första advent i helgen som kommer. Jag älskar allt som hör julen till och ser fram emot att fixa härhemma i veckan eftersom jag jobbar helgen.