Lediga fredag!

2011-11-25 | 15:03:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu börjar jag få till lite julstämning hemma. Stjärnorna är uppe i fönstren, adventsljusstaken är fixad och jag har spelat julmusik idag. Emilia är riktigt mysig och kommer och klänger på mig som aldrig förr. Kramar och pussar är nått man får när det passar henne och går oftast inte att få på kommando, men nu får jag både kramar och kel i mängder. Har städat och tvättat för fullt så nu är det trivsamt också!

Vi kom hem från en promenad nyss, passade på medan vi ändå behövde handla lite. Blir ju mörkt så tidigt och känns redan som kväll tycker jag. På kvällarna tänder jag hur mycket ljus som helst för att kompensera mörkret, C får spader på mig men det är ju så fint och mysigt! Jag njuter och slappar lite extra nu också eftersom jag ska jobba hela helgen sen. Tyvärr missar jag dessutom brorsdotterns dop imorgon. Känns jättetråkigt men inte mycket att göra åt tyvärr.

Emilia tittar på Tingeling (eller "Ling-ling" som hon säger) medan jag skriver här. Men nu verkar det vara dags för lite uppmärksamhet igen!