Drömmen om ett barn.

2011-11-17 | 21:17:37 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Jag har precis sett Drömmen om ett barn på TV3. En klump i halsen och tårar som rinner är så typiskt mig när jag ser sånt här. Jag har blivit så otroligt blödig och gråter för precis allt. Har alltid varit känslig men efter att Emilia föddes kan jag inte stå emot nånting.

Det gör så ont i mig att det finns människor som inte kan, fast de så gärna vill, få barn. Den tanken är ju samtidigt så främmande när man inte själv varit med om det.

När jag tänker på det så saknar jag Emilia nått så otroligt nu när hon sover. Får nästan ångest över mitt trytande tålamod på morgnarna när ytterkläderna ska på men hon hellre vill motsatsen. Och de där tillfällena när man inte är det ultimata lek-mamman. Det är kanske inte så jobbigt egentligen, räkna till tio och ta nya tag = nya mottot!