Söndagkväll!

2011-03-20 | 19:18:45 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag älskar den här slappa feelingen som alltid infinner sig på just söndagar. Det blev inte mycket av min efterlängtade sovmorgon. När C går upp är det med buller och bång så att tro att jag ska somna om när jag väl vaknat är ett skämt. Halv sju startade vi dagen, och fördelen är att man hinner sååå mycket! Jag körde järnet med städning på förmiddagen vilket gjorde att hela eftermiddagen varit slapp och vi har kunnat göra precis vad vi vill. Mamma och pappa ramlade in här strax efter frukost och hade med sig fika, mysigt tyckte jag. Strax därpå kom även C och Emilia hem från en biltripp så vi fikade tillsammans innan lillskrutta fick lunch och skulle sova.

När lilla damen tre timmar senare slog upp sina blå gick vi ut i underbart väder och mötte upp Kajsa. Vi hann in en snabbis på stan och shoppade lite fint hår-pynt till Emilia och en bedårande ballerinakjol som hon fick av gudmor, tack snälla du igen! Vi har busat och haft oss hela eftermiddagen och när man är mittemellan vaken och sova-stadiet drar Emilia buset till sin spets. Då är det enda som gäller att göra sånt man inte får! Nu sovs det dock och tacka vet jag vällingen som söver så gott:)


Världens finaste Kajsa inspirerar mig så mycket till att sätta fart på träningen igen, efter en superförkylning har jag nu inte tränat på flera veckor och det är inte ok! Speciellt inte när man har mål att nå... Jag SKA gå ner minst ett par kilo till juni och måste träna min rygg och nacke mycket för jobbets skull, blir så himla stel av att sitta hela dagarna. Att bli lite fastare här och var känns ju också välkommet så from imorgon ger jag järnet igen och det är ju bara jag som mår dåligt av att inte trivas så det är bara att göra nått åt det. I skrivande stund nästintill hetsäter jag godisresterna från igår, för att liksom förbereda mig på att det är slut på sånt skit nu och ett bra tag framöver. Problemet är att komma dit jag vill, är jag väl där har jag inga som helst bekymmer att hålla mig i form. (Skyller på brist min på karaktär under graviditeten här för det var faktiskt pga den jag lät mig bli såhär.)

Vet att jag skrivit det så många gånger förut, men varje gång har jag tagit mig en bit framåt, nu är det liksom sluttampen:)