Matlagning och bakning.

2011-03-01 | 18:46:28 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Jag hämtade en strålande glad liten tjej på dagis efter jobbet och hon ville gärna visa upp allt möjligt hon pysslat med under dagen. Ätit, sovit och lekt jättebra hade hon gjort och det känns bra. Har saknat henne extra mycket idag av nån anledning så det var underbart att äntligen få kramas. Hon sover redan, helt utpumpat efter lek, dans och allt möjligt bus dom hittat på!

Innan sovdags tyckte jag att det var bra med nån lugn aktivitet så vi hängde i köket. Emilia gick och hämtade sin kudde i sängen och la sig på golvet och vilade. Och jag passade på att göra matlåda och slängde ihop en kladdkaka som nu luktar ljuvligt! Alldeles strax måste jag fixa nån kvällsmat också känner jag, magen skriker och blodsockret är väl inte på topp direkt.

C hade städat i ordning lite tills vi kom hem och det gör mig alltid glad. Tiden räcker inte alltid till och även om vi till exempel skulle behöva dammsuga varje dag finns varken ork eller tid (inte som jag vill lägga på det i alla fall) till att göra det så när man blir överraskad såhär lättar lite av den där stressfaktorn. En ommöblering blev det visst också... inget stort med schäslongen som hittills bott i sovrummet fick flytta ut till kontoret, så nu MÅSTE jag ha en fotölj eller liknande att lägga mina kläder på i sovrummet.

Nu åkte visst en gammal goding på här. Sällskapsresan, hur underbar är inte den på en skala?