Mammasyndromet?

2011-03-13 | 09:26:39 | Kategori: Vardagslyx | 1 kommentarer
Jag hade bestämt mig för att vakna så sent så jag skulle få kasta på mig kläder och springa till jobbet. Nu sitter jag här istället duschad, sminkad, påklädd och äter frukost i lugn och ro, jag som så gärna ville sova ut! Självklart skulle den där idiotiska maskinen sätta igång utanför skittidigt så här har jag varit vaken sen långt innan åtta, den låter om möjligt ännu värre än fläkten vi hade i vårt badrum när vi haft en vattenläcka i första lägenheten... Och den stog och brummande dygnet runt i en månad, man man blev hörselskadad av det där ljudet alltså och det här är på samma nivå. Det låter kanske inte så farligt, men det gör mig tokig och när man dessutom som mamma nästan aldrig är helt utvilad så tycker jag man kan få unna sig lite sömn när man väl får, ne men då ska dom där förbannade nissarna göra nått som aldrig verkar bli klart. Det är nog en typisk mammagrej det där också, att inte kunna somna om när man redan vaknat, man ligger och letar ljud och det är svårt att släppa även om jag vet att Emilia inte är hemma...

Vi åt massor med god mat igår i alla fall och på väg hem hyrde vi filmen Buried och köpte massa godis. Titeln säger väl egentligen allt, en riktig feelbad-film! Och det var fysiskt ansträngade att titta på den, för man satt och spände sig i kroppen hela tiden...usch vad hemsk.

När jag kommer hem från jobbet idag är Emilia äntligen hemma, jag saknar henne så det gör ont. Fick precis en bild på henne när hon står med fötterna i mammas stora skor, sötnosen min vad jag längtar. Förhoppningsvis får jag träffa Nathalie också såvida hon inte glömt bort mig:) En bra eftermiddag minsann! Nu ska jag bege mot jobbet och fördriva ännu en dag där, det känns faktiskt inte så jobbigt. Helgerna är ju skönare att jobba på nått sätt, en lugnare stämning och dessutom tjänar man ju mer pengar!