Vår fredag.

2011-07-30 | 17:20:28 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Ibland blir saker och ting inte riktigt som man tänkt sig. På ett bra sätt. Vi åkte till mamma och pappa igår efter att Emilia sovit middag. Vi lekte ute, Emilia levde rövare som vanligt och på kvällen fick vi god grillad mat. Vi passerade den vanliga sovtiden något och eftersom Christian skulle komma lite senare så la jag Emilia för att sova en stund så kunde vi väcka henne sen när det var dags att åka hem tänkte jag. Hon sov så himla gott och mamma och pappa tyckte hon lika gärna kunde stanna kvar. Så vi cyklade (ja, det måste varit en syn att se C på cykel och mig på pakethållaren) genom hela stan hem och bestämde oss för att går till Trädgårn, barnfria och allt. Så det gjorde vi, smaskade i mig en supergod drink och ett par glas vin. Det blev ett stopp hos en kompis till C innan vi knallade hemåt strax efter 01. Lagom salongsberusad och trött som bara den somnade vi gott och vaknade 11.40 imorse. Det är helt sinnesjukt faktiskt för jag kan aldrig sova längre än till 8 och då räknar jag det som sovmorgon:) Det behövdes troligen!

Plocka blåbär i den lilla miniskogen bakom mamma och pappa var en höjdare.

Av förklarliga skäl åkte hon in i duschen ganska direkt, men smaskigt var det. Och en alldeles egen liten gren med egna blåbär att plocka av:)

Ska skriva mer om vår barnfria dag idag lite senare men nu vill jag pussa och krama på min lilla skatt. Även om det är skönt med lite avlastning med barnvakt nån gång ibland så kan man ju inte göra annat än sakna så det gör ont.