Juli 26, 2011

2011-07-26 | 21:02:05 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Har inte haft tid att sätta mig ner förren nu. Eller har prioriterat annat helt enkelt! Vi har på det stora hela haft en helt underbar dag. Emilia somnade om en stund imorse så medan hon tog sovmorgon gjorde jag iordning lite här hemma och fixade mig för en promenad. Efter frukosten blev det en powerwalk följt av lek i parken och många omvägar hem innan Emilia gav upp. Benen orkar gå förvånansvärt långt och jag trodde hon skulle slå ihop totalt när vi kom hem och hade ätit lunch. Men sovstrejk var ordet, och vi fortsatte busa här hemma en bra stund till. Tröttheten kom sent på eftermiddagen i stället men då tyckte jag det var lite sent för en nap...

Det resulterar oftast i att hon går banans på det mesta, ingen lugn och ro och lägga sig för att vila utan hon blir hyperaktiv istället och det har sin charm det också:) Om man smyger sig på henne när hon håller på med något bus blir hon så ilsken och idag ropade hon "neeej mamma" men sin allra mest förtvivlade röst precis som att jag hade förstört allting. Hon är en riktig dramaqueen kan jag säga! Hon vet innerst inne att sånt där inte biter på mig dock så när hon haft sina små utspel brukar vi båda bara skratta.

Jag slängde ihop lite muffins att stoppa i frysen här under eftermiddagen. Emilia verkar ha kommit i kontakt med ägg för hon fick en allergisk reaktion på sidan av halsen. Tur det bara är ytligt och kan se riktigt otäckt ut, det lägger sig med lite allergimedicin och salva som tur är. Men det förvånar mig dom få gånger det händer hur känslig hon faktiskt är, lilla skruttungen. Nu sover hon gott inne hos sig och C har kommit hem från gymmet så vi ska umgås en stund innan det är sovdags även för oss.