Söndagsångesten är tillbaka.

2011-07-31 | 18:42:47 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Nattningen är avklarad och Emilia var riktigt trött så hon lär nog sova gott. Jag ska göra detsamma sen när det blir dags för imorn väntar jobb igen! Får faktiskt lite ångest över det och VILL INTE. Ett år till nästa långsemester men jag får glädjas åt helgerna desto mer istället.

Vi tog en förmiddagspromenad förut för att stilla Emilias myror lite och hon vill helst bara gå själv nu. Hon orkar så mycket mer än man kan tro och tycker hon är himla duktig när vi är ute. Efter middagsnapen gick vi till en kompis och mötte upp C som redan var där. Grilla var tydligen planen men eftersom himlen öppnade sig lagom till vi var framme blev det att laga inne, men det var gott det också. Emilia gick bananas i ett väldigt obarnvänligt hem och mot slutet var hon supertrött så vi tog förnuftet till fånga och gick hem:)

Strax ska vi äta lite kvällsmat, turkisk youghurt med russin och lite honung är såå gott. Och jag påminner mig själv att jag MÅSTE packa ombyten till Emilia att ta med till dagis. Hon ska gå en vecka på ett annat dagis eftersom hennes är sommarstängt och därför blir det ju en del grejer att flytta emellan. Regnkläder och stövlar är packat men som sagt, extrakläder är ju ett måste! Och dum som jag var tog jag inte ut det ur hennes rum innan nattningen. Men ska nog sätta en påminnelse för att inte glömma ändå...

Nu tar vi kväll och hoppas på mys framför en bra film.