Liten blir stor.

2011-07-21 | 20:02:22 | Kategori: Emilia | 1 kommentarer
Nu är det dags att ta steget från spjälsäng till en "riktig" säng. Vi övar lite först med att ta bort ena sidan på spjälsängen för att se hur reaktionen blir. Lite läskigt att sova i en öppen säng kan jag tänka mig när man legat väl skyddad enda sedan födseln, men man måste börja nånstans. Eftersom senaste tidens nattningar har varit ett projekt för sig tycker vi inte att det skadar att testa, det är kanske instängdheten som påverkar hur hon sover. Självklart ska en riktig säng inhandlas så småningom men ingen brådska eftersom vi vill se hur det här fungerar först. Det är stort för mig att hon inte är bebis längre, även om jag ibland skulle önska <3

Såhär såg det ut när Emilia bäddade och styrde i sin "nya" säng. Lite lustigt tyckte hon minsann det såg ut.

Jag vet inte om jag vågar skriva det, men än så länge (ta i trä) sover hon där inne. Vi förbereder oss på att hon kommer trippandes inatt men vi tar en sak i taget. Har bullat upp med kuddar och stora sittpuffen så hon inte ska slå sig om hon mot förmodan skulle rulla ut.

Nu börjar Sommar med Ernst!